Saknat lite

1 Jun

IMG_6442I måndags bestämde jag mig för att helt återgå till friidrott och explosiva lopp och redan har jag tänkt 2 gånger – Vad jag saknat detta!!! Första var i torsdags då jag tog en morgonpromenad. För det första var så otroligt skönt sommarväder, skogen är helt magisk nu och jag njöt som tusan och kände att detta hade jag saknat. Jag har ju  inte riktigt varit ute och gått utan sprungit mera och när jag inte sprungit har jag vilat mina ben så dem är pigga till nästa gång jag ska springa.

Andra gången var idag. Vi skulle till friidrotten men Hanna har varit förkyld och känner lite i halsen så hon skulle inte dit upp. Själv har jag en hel del företagsjobb och jag sparar tid när jag tränar hemma så det var det jag gjorde. Sprang ner, körde intervaller med kort brant backe, lite längre på den branta backen och så nerförsbacke. Väl hemma blev det lite styrka och ja, jag kände när jag sprang där i backarna att jag hade saknat detta. Jag har sprungit lite explosivt men samma där, jag har mest vilat så jag ska kunna springa sen.

Nej, det blev inte som tänkt och jag måste berömma mig själv att jag är bra på att ställa om och det har jag gjort. Maran var en sidoväg, en sak jag ville uppleva men nu är jag tillbaka där jag ändå skulle återgå, till detta jag verkligen gillar att göra. Så, nu kööööör vi…. 🙂

Kommentera

