Från pigg till sjuk på 2 sekunder…

26 Jun

Förra inlägget var efter friidrottsträningen förra onsdagen och på torsdag morgon tränade jag också, jag satte mig sedan på ett tåg och konstaterade med ett leende att det varit en sjutusan bra träningsvecka!

IMG_6739 IMG_6753

I måndags tränade jag med några ”laddaomare”, det var 1 timmes intervaller och svetten rann! Vi sprang efter egen förmåga och på den första intervallen som var 500 meter, försökte jag ha häng på de snabba och visst gick det! Visserligen gick resten inte lika snabbt men mycket nöjd med mina. Vi hann en hel del olika intervaller och det är ju bara SÅ mycket roligare, lättare att köra intervaller tillsammans! I tisdags hade jag då äntligen fått Ulrika till att säga ja till mitt fantastiska förslag att köra Yoga varje tisdag! Tjohoo… Jag har bara kört lite Yoga hemma framför en dvd men Ulrika har kört en hel del så hon lärde mig också en hel del och jodå, det här blir bra!

IMG_6772I onsdags var det sedan dags för friidrott och jag sägera bara – Ibland går det bra och är kul och ibland – SÅ ÄR DET SUPER och det var det i onsdags! Emilia var hemma från Göteborg och tränade med oss! Så plötsligt var det 3 långdistansare och jag fick leka hare. Sådär 2 steg men ändå… När de sedan körde långa intervaller, så stod jag längs banan och kunde springa med i slutet så de fick sitt och jag fick mitt. Jag testade även 3 längdhopp men oj, vad grusig man blir… 🙂 2 småsyskon fick räkna när jag körde mina benböj och efteråt blev det jordgubbar och glass för de mindre grupperna har nu sommaruppehåll. Som sagt – himla bra träning.

I torsdags joggade jag en runda innan jag körde fartek en stund och avslutade med intervaller innan jag joggade hem igen. Och jag var så glad, jag kände att jag verkligen var på G (igen) men så satte jag mig på tåget och konstaterade allt detta och kände samtidigt en liiiiten känning i halsen…

Hann med lite shopping och ute och äta, sedan däckade jag i influensa och här sitter jag 1 vecka efter och NU börjar det vända… Feberfri sedan i måndags men sänkan var alldeles för hög så fått ner och kollat att den är på väg ner. Ska vara hemma resten av veckan och träningen får vila lika länge. Ska försöka mig på en liten promenad på fredag, testa i lite högre fart och se hur det känns och går. Helgen räknar jag lugnt och på måndag kör jag på mitt program igen. Och ja, jag är försiktig 🙂

(Och om man tycker att jag är ofta sjuk så har jag astma och problem med luftvägarna och därmed försvagat immunförsvar, jag är därmed extra känslig och ja, jag är försiktig men ibland smittas man ändå och jag hade kunnat lägga mig ner ibland och gråta över alla krämpor jag har men vad löser det… Det enda som skiljer vinnaren från förloraren är att vinnaren reser sig upp den där sista gången…)

Kommentera

