Vad härligt när man har en plan!

24 Jul

Och jag hann knappt tänka Huddinge och SM där i februari, förrän jag kände mig peppad – jag har en plan! Det går SÅ mycket lättare då, det är roligare att jobba inför något, kämpa och ja, känns riktigt bra! Denna vecka är som sagt en känna-på-vecka, lugnt och fint med varannan dag träning. Intervallerna i måndags, friidrott idag, löpträning fredag och lätta intervaller på söndag. Kör lite lättare styrka och jag ignorerar över hur jobbigt det känns, som vanligt när man varit från det en tid. Vad jag däremot vet och kör som mantra när det verkligen känns jobbigt, är att det ganska snabbt känns att man är tillbaka. Även om känslan att man tappat ALLT finns där, så har man ju inte det…

Grenar jag har tänkt vara med i: 60 meter , 200 meter samt kula

Medaljchanser: Nja, det kommer bli tufft för många kommer underifrån och många är riktigt snabba så det blir svårt, men mer chans på 60 än 200. Likadant i kula, svårt. Men, som vanligt är medalj bara en riktigt härlig bonus, jag siktar alltid först och främst att ta mina rekord, DET har jag tänkt göra i samtliga grenar! Kula är bara en ”bonus” gren men faktiskt jag tänkt att jag ska träna lite på så att jag inte för 3:e gången ställer upp i en kultävling utan att kunna stöta som jag gjort 2 gånger tidigare…

Perioder: Fram till SM har jag delat in min träning i 5 olika perioder. En för att hitta tillbaka och få en riktigt bra grund, en hård och tuff period, en lugnare för då börjar tävlingarna och jag vill gärna testa på några där i december, special när jag sedan är iväg i Thailand och en sedan när jag sista veckorna förbereder mig helt inför SM. Det känns och låter bra tycker jag. Har en plan men ska givetvis bolla den med Susanne också

Åh, bubblar rejält nu, vill inget annat än bara sätta igång och träna! Men, nu är det iväg på jobb och jag får snällt vänta till ikväll och friidrottsträningen. Lugnt, en sak i taget, det här kommer bli bra!

Kommentera

