Än så länge går det bra…

31 Jul

IMG_7068Knappt man vågar tänka att det verkar gå bra, jag har inte ont, jag blir inte sjuk…

Måndagens träning var friidrott och med Susanne. Jag, Hanna och Maddi var på plats och vi fick väl köra för dem andra också om man säger så. Hon har ju sådan KOLL när vi är få, vilket är super bra men oj, det blir ju så jobbigt… En sak som jag märkte var när vi gick över häckarna är att det inte riktigt är så skönt i höger höft. Inte ont men märkbart och som också gjorde att jag inte riktigt drog över andra benet och då stod Susanne där och pekade. En annan sak är ju att hon säger en sak och jag verkligen FÖRSTÅR men det är ju en helt annan sak att göra dem exakt så…

Regnet öste ner, vi var barfota, vi kröp och rullade i gräset. Härligt blöta efteråt men det var inte kallt så det var helt ok och efteråt, jag såg ganska glad ut…

I tisdags blev det styrka överkropp samt lite stretch/yoga, skönt eftersom jag fick någon träningsvärk insidan av låren och ville absolut inte springa. Springa fick jag dock göra idag med Hanna. Vi 2 på en fotbollsplan. Några starter, några långa och var ett helt ok pass men oj, trött och liiiite flamsiga var vi nog. Jaja, så blir det ibland… Nu ser jag fram desto mer mot morgondagen och intervaller med veteran Maria. Jag har en liiiiite tanke och vilja att springa 400 meter och ta tiden, kanske skulle kolla med Maria om hon kunde springa med mig då. Anledningen är att jag är nyfiken, vill känna hur det känns, tävla kanske på fler distanser och få in längre intervaller och givetvis – utmana sig själv. Har inte tänkt börja tävla i det nu men kul att ha en tid och sedan testa lite då och då för att se hur det går.

För några veckor sedan bad jag Hanna ta tiden samt springa sista biten med henne och hon sa ja. Vi värmde upp och precis när vi skulle börja så såg Hanna att det kom några in på idrottsplatsen. Vi avvaktade för att se vilka det var och jodå, det var självaste Isabellah Andersson… Tja, plötsligt hade jag inte alls lust att köra 400 meters lopp i maxfart… 🙂 Vi får se hur och om jag vill det i morgon.

Kommentera

