– Jag längtar till att jag ska flytta hemifrån

2 Aug

Hannas ord. Och jag förstår dem och henne. När man väl bestämt sig, är klar med alla planer, då vill man ju bara sätta igång. Hade detta varit för några månader sedan jag hade hört dem så hade det gjort både ont och gjort mig ledsen även om jag förstår att hennes vilja att flytta hemifrån inte har något med att hon har det dåligt hemma, men det hade känts. Men nu när det värsta ”onda” i att hon flyttar har lagt sig, när huset känns rörigt och lite upp och ner med alla saker som står i vägen, alla kassar med småsaker som täcker halva hennes rum, när det känns mycket av allt som ska fixas, med en extra frys i hallen, när jag inte hittar mina nycklar tidig jobbmorgon… då kan jag också tänka denna tanken – Vad skönt det ska vara när hon flyttar. Inte för att hon lämnar utan mer för ordning, jissus vad skönt det ska bli med ordning igen.

Jag gnällde av mig igår om kaoset. Saknar rutiner, saknar planering, saknar matlådor, saknar träning. Först sjuk och sedan Hannas flytt har gjort att det varit lite rörigt på dessa områden och visst var det ok att jag gnällde av mig till vän igår men som hon sa, du kanske bara ska gilla läget 2 veckor till. Låta det vara. Inte försöka styra upp något ännu eftersom det bara är 2 veckor till.  Skulle tränat intervaller igår med veteran vän och allt var klart men så blev det sjukdom på jobbet och jag fick jobba över. Ända fram till nästa planer. Idag skulle jag tränat styrka efter jobbet men samma sak som igår, pga sjukdom blir det långt pass för mig innan jag ska iväg till kvällens planer och ja, ingen träning idag heller.

Vännen har rätt. Jag VILL så gärna men till vilket pris… nej, jag backar. Det får vara kaos, jag får äta lunch ute, det får vara uppställt hemma, jag får träna när jag hittar tid, det blir bra. Jag tror att det är här det är lätt att falla, att bli stressad, att må dåligt. Vi är vana vid att göra vissa saker och när det tillkommer mycket nya uppgifter, så blir det för mycket men man vill ända fortsätta göra allt. När jag ställer allt mot varandra så blir det mycket men även synligt vad som är viktigaste. Jobba måste jag och flytta ska hon, dessa 2 saker kommer vara min prioritering 2 veckor framåt.

20:e augusti drar jag igång mitt träningsprogram – SOM jag längtar!

Kommentera

