Tisdag och tummen upp

6 Aug

boyDet var SÅ skönt att tänka/bestämma sig att allt behöver inte vara viktigt just nu utan jobb och flytt, DÄR ligger min fokus. Träningsplan får vänta, plugget likaså, rutiner hemma, många andra saker och ja, det kändes bra att bara backa från allt och istället fokusera på dessa 2. Nu är det 2 dagar till första lasset går och jag har stenkoll. Jag har också en jäkla massa tid nu när jag inte gör allt jag brukar göra 🙂

Igår körde jag intervaller med veteran Maria. Jag var inte jätte pigg när jag kom dit, jag var inte jätte pigg när vi värmde upp eller när vi sprang dem men efteråt, då var jag pigg och glad för att jag hade klarat dem… Blev 6 stycken på olika distanser mellan 60 och 130 meter. Det jag däremot kände var att jag tappat en hel del styrka i mage/rygg så stor skärpning på det! Som sagt, det ligger på ”planen” som jag börjar med sedan (åh, min plan är så bra) men ikväll blir det definitivt ett pass med styrka och då jäklar!

Onsdag blir det friidrott och på fredag kör jag och Maria igen. Jag tänker mig 400 metern här på tid… Jag bävar lite för det, kommer bli skitjobbigt men vad tusan, det SKA ju vara jobbigt, det är då vi blir bättre. Om man bara kör på i samma ”lunk” eller fart så kommer man ju aldrig bli bättre och snabbare. Jag tänker mig lite 400 m, 300 m, 200 m och 100 m, hoppas Maria kan läsa tankar och tänker samma…

 

Kommentera

