Jag är rolig jag…

7 Aug

IMG_7156Jag hade tänkt styrka men förstod inte riktigt hur jag skulle hinna iväg, få till det pass jag verkligen få ihop när jag är i källaren på jobbet. Jag tänkte på att jag inte skulle ha fokus träning nu, insåg att jag glömt plånboken hemma med ”pluppen” som gör att jag kommer in. Men kläder hade jag med mig, det gör alltid en skillnad att ta på träningskläder, det är samma som att göra sig beredd… Så. Hur mycket tid skulle jag kunna träna? Sådär 20-25 minuter. Ok. Värma upp och sedan 12 övningar och 30 sekunder på varje med 0 vila. Och så körde jag. Det dröjde inte länge förrän svetten bara rann, jag körde så hårt jag bara kunde och dessutom är fuktigheten något grymt just nu! När jag var klar var jag mycket nöjd över mig, all träning ÄR bättre än ingen…

Jag började gå på listan över saker som jag var tvungen med och så betade jag av. När klockan var 20.30 var jag och morbror hos mammans vän som har en ytterdörr jag ska köpa och istället för att åka med hem, bestämde jag mig för att springa hem. Sprang inom föräldrarna (inte bara Hanna gris, även föräldrargris..), gick igenom torsdagens planer och så sprang jag hem. Jag gillar verkligen morgonträning när man är själv, det är tyst och det är himla skönt sätt att börja dagen på men det här med kvällsträning, det var riktigt gott.

Och visst är det kul… När jag tänker att jag ska lägga bort träning för att fokusera på annat, då känner jag som tusan för att träna. Då får jag ändå in det. Då hittar jag luckor OCH jag lägger in träning.

Idag ser jag fram emot friidrottsträningen, jag känner mig verkligen laddad och vill bara köra hårt och lära mig ännu mer men också för att jag mår så himla bra med dessa ungdomar! Jag hoppas vi blir ett gott gäng ikväll trots vädret och grym energi samt go känsla i magen, det vet jag att jag kommer få…

Kommentera

