Vilken härlig träningsvecka!

10 Aug

Det blev inte som jag tänkt, som vanligt… men det blev så himla bra! Jag sammanfattar:

  • Måndag – Jag körde intervaller med veteran Maria – blandade längder och de gick och kändes bra
  • Tisdag – Styrka. Hamma. Hoppas fortfarande att ingen granne såg min uppvärmning som bestod av 10 varv runt huset… Kort men intensivt och bra pass
  • Onsdag – Intervaller med Hanna. 200 meter och jissus, det kändes!
  • Torsdag – Vilodag
  • Fredag – Intervaller igen med veteran Maria. 400 m, 300 m, 200 m, 100 m och 60 meter. Allt max och äntligen har jag då en tid på 400 som jag så gärna ville ha. Mycket bättre tid än jag vågat hoppas på men hade känningar från onsdagen så jag kan nog putsa till den ytterligare.
  • Lördag – Morgon pass på stranden vid havet. Ca 15 benpass (halleluja vad det kändes, märktes att jag hade intervallerna i benen, 15 min mage, rygg, armar. Intensivt och utan vila så svetten inte bara droppade, den rann!

Vet inte vad det blir för träning i morgon men jag tänker mig nog lite lätt löpning på kvällen, benen ska jag få vila efter allt de jobbat i veckan.

Jag är så sjukt glad! Det känns, igen, som om jag är på väg tillbaka. Jag känner att jag tappat i mage/rygg, känner mig inte alls så stark där när jag springer men det är bara att bita ihop, köra på och bygga upp. Igen. Igen och igen. Jag faller ofta, ont och alltid något med kroppen men ta mig tusan så reser jag mig upp varje gång – jag ger inte upp!

Nu ska jag njuta av min helgsemester. Stuga, hav, vän, god mat, promenad, sommarprogram i öronen och mycket lugn och ro – perfekt efter en intensiv vecka. Här är en bild från gårdagens kvällspromenad…

IMG_7230

Kommentera

