Vilken helg! Vilken träningsvärk!

12 Aug

IMG_7249

Känningar efter onsdagens intervaller satt kvar på fredagen och då bara gav jag allt. Maxfart på alla intervaller och jag ramlade verkligen ihop efter alla, förutom den sista för då var jag så jäkla förvånad att jag klarade det så himla bra… Men hur som, benen började kännas ganska bra där redan på kvällen och på lördagen körde vi ett strandpass där benen var i fokus och jag säger bara – ojojoj, vad jag har ont!

Andra stället jag har grym träningsvärk på är magen, upp mot revbenen. Vi gjorde fällkniven där jag alltid lägger till en liten situps för att verkligen komma ända upp. Hade bara gjort några när jag verkligen kände att de tog rejält. Jag gjorde mina 50 som det stod och det var ok, liksom 50 på en annan övning. På kvällen hittade vi en app med magövningar i 42 dagar (återkommer om det) och började på direkt. Hej träningsvärk…

Igår söndag så körde jag pass med min vän men själv tog jag det lugnare, det gick liksom inget annat med dessa ben, körde de lättare övningarna men när det var dags för magprogrammet så var det klart att jag skulle köra, så jag körde. Som avslutning blev det lite huvudstående och ja, det går framåt. Långsamt men framåt.

Idag kör allt igång på LADDA OM och det var då en himla tur, som jag längtat! Jag är ju stort fan av struktur och rutiner så givetvis har det känts lite konstigt att inte köra måndagsträningen när det varit måndag. Jag är inne på tredje intensiva veckan så jag ser ljuset i tunneln, det här kommer (snart) bli en riktigt härlig hösttermin!

Kommentera

