Tacksam. Och glad

15 Aug

IMG_7226För några veckor sedan började jag skriva på FB sidan LADDA OM, saker som varit bra i veckan, som jag tar med mig, som jag är tacksam över. Jag gör redan det själv hemma men jag tycker verkligen att det är så bra att jag vill att andra också ska göra och se hur gott det är. Jag drömmer ofta, gärna och stort, en del av mig är redan ”därframme” så det är lätt att inte njuta av nuet, vara närvarande (alltså, inte bara fysiskt utan även psykiskt) och därför får dessa tacksamma-grejer mig att hålla mig lite på mattan också.

Och nu när jag är inne på min fjärde vecka där jag jobbar väldigt mycket, blir det så mycket viktigare även om min reaktion först är den andra, skala av och ta bort för att orka jobba och fokus på det och Hannas flytt. Det blir så mycket mer viktigare, det får mig att må bra, lite gladare och gör att när det känns lite motigt – känns genast lite lättare.

Förra veckans träning gick super och jag är fortfarande lite eld och lågor över det men denna veckan är annorlunda. Tröttheten sitter i mig, jag tränar men jag orkar inte riktigt och får inte alls ut det jag vill men jag tränar och är igång iaf. Alla pass kan inte kännas 100 tänker jag och hoppas att nästa dags pass ska kännas enklare eller bättre.

Nästa onsdag räknar jag med att börja mitt program och det ska bli så gott! Lite mer rutiner, Hanna har flyttat, jobbar mer lagom och ja, vad skönt det ska bli! Jag har även en liten plan att plugga mer på mina lediga dagar, vill ju så gärna bli klar men frågan är om jag orkar bara tänka jobb och plugg en hel höst. Eller så vigar jag hösten åt det, vad är en höst i ens liv liksom… Vi får se, jag ska bara bestämma mig helt först.

Kommentera

