Mm, det är mycket – igen…

27 Aug

IMG_7315

Oj, nu var det sådär ett tag sedan jag bloggade men som jag skrivit tidigare, bloggen ska och får aldrig varit ett tvång och mitt fokus har varit på annat, bland annat…

HANNA. Hon har flyttat nu. Malmö. I våras hade jag en mindre kris när jag insåg att det skulle bli verklighet det som vi tidigare bara pratat om och det gjorde ont, jag grät lite mellan varven och så betedde jag mig lite knas. Men om jag känner mig knas, då får jag väl vara det, tänkte jag och så försvann det efter några veckor. Jag tror också att jag fick ”sörja” lite då så nu kändes det lättare.

Jag var med henne nere, handlade på IKEA, skrivuade ihop (fick lite brädor och skruvar över men möblerna höll… ;), fyllde på skafferi och frysen med matlådor, följde med på friidrottsmöte, var på Malmöfestivalen, såg henne träna, tränade själv, fixade och ja, lämnade över henne. Visst fällde jag en tår när jag åkte hem men annars känns det här verkligen bra.

TRÄNINGEN – Jissus… Min utmaning att vara och hålla mig lite striktare med både träning och mat började igår och jag är laddad! Men vilken tur att det inte var förra veckan för då hade jag fått skriva att jag fått vila lite från utmaningen… Jag vaknade onsdag natten med RIKTIGT ont i vänster fot. Förstod ingenting, jag hade inte gjort något, hade ingen känning på kvällens träning, har aldrig haft problem så jag var minst sagt förvånad. Sedan blev jag ledsen. När jag kände hur ont det faktiskt gjorde samt insåg att jag inte ens skulle kunna ta mig ned på övervåningen för att ta en värktablett. 4,5 timmar senare av gråt, däckade jag innan jag skulle stiga upp 2 timmar senare och gå till jobbet. Nu kunde jag stö lite men jissus vad jag haltade. Fick tag på Hanna sjukgymnast och efter att ha varit där på em och hon tagit fram sina magiska händer, så kunde jag gå därifrån utan några känningar. En låsning i foten konstaterade hon och jag vet nu också att de kom från att tränat på att sätta ner foten på plankan på längdhoppen, då hoppar man inte utan gör bara en kraftigare markering vilket jag gör med högra foten så nästa vänster nersättning blev kraftigare än vad jag är van vid.

LADDA OM. Jag kniper mig ofta och ganska mycket, är så tacksam att det går så bra, att folk hör av sig, att det finns så många fina människor som jag har kontakt med och ja, det kommer bli en härlig höst! Måndagsträning i Bromölla ända fram till v.51 och Army Special i Åhus i 10 veckor på tisdagar är det fasta och sedan tillkommer det lite smått och gott. Jag funderar också en hel del på min utbildning som kommit lite i skymundan när företaget tagit mycket mer tid än jag trott och hoppats på och funderar på en smart och smidig lösning, jag vill verkligen plugga mer och i snabbare takt…

Ja, det var lite vad som hänt/händer och jag måste bara visa en bild från träningen jag hade igår. Var underbart väder och vi var många och ja, hur kan man inte få grym energi av detta….

IMG_7374

Kommentera

