Ny vecka – igen

29 Sep

IMG_6104Veckan har varit bra. Mest fokus har jag haft på att skärpa till mig när det gäller gottesaker som det bjuds på överallt, jag behöver inte säga ja till allt… Så eftersom jag själv känt att det blivit lite väl många ja på det, så har jag nu tänkt dra åt bestämt och hårt. Väldigt strikt söndag till fredag em. Och sedan liiiite unna sig fredag och lördag. Nu får det liksom vara bra tänkte och tänker jag.

Coachar en hel del och det återkommer ständigt till det där med att prioritera. Att ibland säga nej till träning och sin plan där för att något är viktigare och sedan mår man ändå dåligt för att man inte tränade och den biten är ju också viktig. Det fick mig att fundera på min egna lista och ja, ni ser nedan i vilken ordning jag prioriterar. Känns SÅ mycket bättre att ha den, klart och tydligt så vet jag.

  • Må bra, vara pigg, sömn är viktig – detta kommer alltid först. Jag håller högt tempo, många bollar i luften men för att orka så måste jag känna mig pigg. Här räknar jag också in mina nära och kära, behöver de mig (alltså något riktigt viktigt) så finns jag där för dem
  • Arbeta – Jag måste ha min lön och med mitt företag, jag kan och vill inte backa eller dra i handbromsen utan det är igång och det är bra och kul
  • Min träning

Träningen går jätte bra. Jag tänker smartare, planerar bättre och redan nu söndag vet jag hur veckan kommer att se ut.

  • Måndag – Intervaller/styrketräning överkropp
  • Tisdag – Vila
  • Onsdag – Lättare träning på morgonen, PW eller 5 km rundan. På lunchen drar vi igång LunchBeat Kristianstad så lite dans till lunchen och så på kvällen friidrott
  • Torsdag – Intervaller/styrketräning nederkroppen (haha, finns det ordet…)
  • Fredag – Lättare löpning, Yoga
  • Lördag – Friidrott
  • Söndag – Lättare löpning

Och nu längtar jag efter träning så vilken tur att jag nu söndag morgon ska ut och träna – intervaller och trappa.!

Lämna en kommentar