1 bra, 1 skitdålig och summan av det

14 Dec

Jag börjar med den skitdåliga saken. Det bloggas här och här om Detta.

Ärligt. Vad f-n är detta? BMI nere på 15… Vad tänker de med? När jag går in och ser vad som är normalt BMI får jag fram mellan 19 och 25.

Nu har inte alla sett mig live men alla som tyckte att jag var tjock innan räcker upp en hand? Ok, det var någon och tja, några kilo för mycket hade jag och landade på fina BMI 27. Alla som tycker att jag är tjock nu? Nej, det tror jag inte en enda tycker för det är jag inte, jag är alldeles lagom, ligger på BMI 24. Om jag skulle tänka att jag kunde ligga på 19, vilket då är ”normalt”, det innebär att jag kan gå ner 15 kg. Jag vill inte ens tänka på hur jag ser ut då… För att inte tala om hur jag skulle se ut om jag skulle gått ner till BMI 15, gå ner hela 27 kg… Är det någon som skulle tycka att jag såg sund ut om jag gått ner 27 kg…?

Den bra saken är Miranda. Denna grymma tjej som i helgen tävlade med en vän om att se vem som kom längst på 12 timmar… De la upp det själva, sprang själva, vilade mellan varven, sprang lite till och 12 timmar senare kunde de konstatera att de båda sprungit 9 mil. Miranda är en ung kvinna som själv skriver att hon äter som en häst och är duracell när det gäller löpning (vilket är givet, man måste ladda rejält om man springer som henne). Tycker hon är så jäkla grym!

Jag funderar på hur det skulle gå om de där 15-BMI-tjejerna skulle testa att springa 9 mil… Jo, tjena, lycka till…

Jag väljer Miranda. Jag väljer att äta som en häst, vara stark och frisk, äta det vill, unna mig i lagom mängder det jag känner för och se fram emot nya utmaningar som jag vill klara av. Träna på hårt, må bra, ha en kropp jag trivs med och som orkar med mitt höga tempo, som orkar ta mig dit jag vill, när jag vill. Jag väljer att må bra! Vad väljer du…?

6 svar to “1 bra, 1 skitdålig och summan av det”

  1. Anna 14 december 2010 den 8:24 e m #

    Jag håller med. Miranda är GRYM och det är verkligen ingen bra förebild att skryta om ett BMI på 15. Nej – fram för sunda ideal!

  2. Karin - FitnessochHälsa 15 december 2010 den 9:20 f m #

    Synd att H&M sjunker så lågt… Jag är också imponerad av Miranda!

  3. Malin 15 december 2010 den 11:59 e m #

    Det verkar ändå som att de flesta tycker såhär, ändå tycker H&M att det är ok… konstigt.
    Vi är nog många som gillar den där Miranda 🙂

  4. Miranda 16 december 2010 den 10:11 f m #

    Herregud vad fina ni är allihopa! Jag blir nästan mållös.. stort tack, verkligen TACK!!!

    • Malin 16 december 2010 den 9:57 e m #

      Det är vi som ska tacka för att du delar med av dig, underbar läsning och utmaningar, som sagt – Du är grym!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mirandas Minut @ Spotlife Jag är en häst - 16 december 2010

    […] jag läste det här på Malins blogg så blev jag alldeles varm inombords: “Jag väljer Miranda. Jag väljer att äta som en […]

Lämna en kommentar